Diş Tedavilerinde Cerrahi İşlemler

Diş tedavilerinde cerrahi işlemler, kliniğimizde en son başvurduğumuz ancak uzun ve kalıcı bir tedavi için gerekli ise kaçınılmaz olan tedavi yöntemidir.

Diş Tedavilerinde Cerrahi İşlemler Nasıl Uygulanır?

Biz Dental Diş Kliniği’nde diş çekiminden kaçınmak için önce kanal tedavisi ya da diş eti tedavisi gibi alternatif tedavilerin değerlendirilmesi yapılır. Dişin çekilmesi hala en iyi çözüm ise mümkünse çekimle aynı seansta dental implantların veya geçici bir protetik dişin yapılması planlanır. Fonksiyonun ve estetiğin hızlıca yerine konmasının mümkün olup olmadığı durumlar hastalar ile görüşülür ve son karar verilir.

Sistemli tedavi planlamamız ile sakin ve temiz klinik ortamımızda endişe ve korkularınızla mücadele etmenize yardımcı olunur. Tedavinin mümkün olduğunca ağrısız, konforlu ve hızlı olabilmesi kliniğimizde son derece önemlidir.

Diş Tedavilerinde Cerrahi İşlemler: 20 Yaş Dişleri

20 yaş dişleri  (3. azı dişleri) ağızda en son çıkmasını beklediğimiz dişlerdir. Bu dişlerin ağızda görülme veya belirti verme yaşları genellikle 17-25 yaşları arasında değişir. Genetik faktörler, çenede çıkacak yer bulamaması gibi faktörlerden dolayı bu dişler tamamıyla gömülü ya da yarı gömülü kalabilirler. Bu tip dişler ağızda kaldığında ağrı, şişlik, kötü koku, enfeksiyon gibi çeşitli sorunlara yol açabileceğinden çekilmesini tavsiye edilmektedir. Ağız içerisinde yerini almış, çiğnemeye katkı sağlayan, yandaki dişlere baskı yapmayan 20 yaş dişlerinin ise çekilmeden takibi doğru tedavi seçeneğidir.

20 Yaş Dişlerinin Çekimi

Yapılacak diş çekimleri, dişin gömülü olması durumuna, hastanın yaşına veya kemik yapısına göre değişen sürelerde, genellikle lokal anestezi altında çene cerrahımız tarafından gerçekleştirilir. Operasyonu takip eden 7–10’uncu günde kontrol edilir, uygulandıysa dikişler alınır. İşlem sonrası yanakta şişlik, ağrı ve ağız açmada zorluklar olabilir. Bu durumlar kişiden kişiye değişen doku cevabıyla doğrudan ilgilidir. Bu durumları kabul edilebilir kılmak için klinikte ve sonrasında ilaçlar uygulanır. Oluşan şişli, işlemden 3-4 gün sonra azalmaya başlar. Bu dönemde ağız hijyenini iyi seviyede tutmak çok önemlidir.

Diş Tedavilerinde Cerrahi İşlemler Hangi Uygulamaları Kapsar?

Sağlıklı bir ağız, bazen cerrahi tedavilere ihtiyaç duyar. Diş tedavilerinde cerrahi müdahaleler, estetik ve sağlık uyumunu bir araya getirerek gülüşlerde dönüşüm sağlar.

• İmplant Uygulamaları
  • Diş Çekimi ve Cerrahi Çözümler
  • Periodontal Cerrahi
  • Ortokirurji
  • Apikal Rezeksiyon

Cerrahi diş tedavileri, uzman ellerde gerçekleştirildiğinde güvenli ve etkili sonuçlar sunar. Uzman diş hekimleri, bireyin özel durumunu değerlendirir ve en uygun cerrahi planıyla sağlıklı bir gülümseme elde etmeye yardımcı olur.

Biz Dental Diş Kliniği, estetik ve fonksiyonel bir ağız için güvenilir cerrahi çözümlerle tanışmak, gülüşünüzdeki potansiyeli keşfetmek için en doğru adrestir. Siz de sağlıklı gülüşlere sahip olmak istiyorsanız iletişime geçebilir ve detaylı bilgi alabilirsiniz.