Siz de gömülü dişlerinizden dolayı sıkıntı yaşayanlardan mısınız? Hiç dert etmeyin, genel anestezi altında diş tedavisi ile artık sorunlu dişleriniz karşısında çaresiz değilsiniz.

gomuludis-bizdentalklinik

Gömülü Diş Nedir?

Gömülü diş, ağız içinde olması gereken yerde çıkamamış, tamamen ya da kısmen çene kemiğinde veya diş eti altında kalan dişlerdir. En fazla ise üçüncü azı dişleri olarak tanımlanan yirmi yaş dişleri, gömülü kalır. Ancak, her zaman yirmi yaş dişleri gömülü kalır şeklinde bir genelleme yapmak mümkün değildir. Diğer dişler de gömülü olabilir. Bu dişler genellikle genç yetişkinlik döneminde ortaya çıkar ve zamanla çeşitli problemler yaratabilir.

Gömülü Diş Ameliyatı

Bir dişin gömülü olmasının birkaç ana sebebi vardır. Bunlardan en sık karşılaşılanı ise dişlerin yerleşecek yeterince yer bulamamasıdır. Çene kemiği yeterince geniş değilse, dişlerin düzgün bir şekilde çıkması için yeterli yer kalmayabilir. Bu durum yaygın şekilde yirmi yaş dişleri için söz konusudur.

Dişlerin ağız içinde yanlış pozisyonda oluşması, yatay ya da eğik bir şekilde büyümesine sebep olacağından bu durum da gömülü diş problemine sebep olabilir. Ayrıca ailesinde bu tür diş problemi olan bireylerde bu durum genetik olarak sonraki nesillere geçebilir. Son olarak dişlerin gömülü olmasına sebep olarak ortodontik bozuklukları ve yanlış hizalanmış dişleri de eklemek mümkündür.

Gömülü Diş Ameliyatı

Dişlerin gömülü olması her zaman belirti vermeyebilir; ancak bu sağlık sorununda en sık karşılaşılan semptom ağrıdır. Bu dişler, etrafındaki dişlere baskı yaparak ağrıya neden olabilir. Ayrıca bu duruma bağlı olarak diş eti bölgesinde şişlik ve hassasiyet de görülebilir. Bazen gömülü dişlerin baş ağrılarına da neden olabildiği bilinmektedir. Dahası, bu dişin etrafında enfeksiyon oluşması durumunda da kötü tat ve ağız kokusu meydana gelebilir.

Bu dişlerin tedavisi genellikle cerrahi müdahale gerektirir. Gömülü diş çekilmezse ne olur sorusunun cevabını merak edenler için hemen belirtelim. Bu dişlerin cerrahi yöntemle çıkarılması en uygun ve en yaygın tedavi yöntemidir. Bu işlem genellikle lokal anestezi altında gerçekleştirilir ve diş eti kesilerek dişe ulaşılır. Bazı durumlarda, gömülü dişlerin doğru pozisyona getirilmesi için ortodontik tedavi gerekebilir ve bu dişlerdeki sorun bu şekilde ortadan kaldırılabilir. Ancak gömülü diş ameliyatı yorumlarındaki pozitif deneyimler de göstermektedir ki bu tür cerrahi işlemlerin başarı oranı, doğru diş kliniklerinde uzman ellerde gerçekleştirilmesi koşulu ile yüzde yüze yakındır.

Gömülü diş ameliyatı sonrası dikişler olabileceğinden birkaç gün dikkat etmek çok önemlidir. Çekimden sonra iyileşme süreci dikkat gerektirir. Doktorun önerdiği ağrı kesiciler düzenli olarak kullanılmalıdır. İlk birkaç gün boyunca yumuşak ve ılık yiyeceklerin tüketilmesi; sıcak, sert ve baharatlı yiyeceklerden kaçınılması önerilmektedir. Ayrıca ağız hijyenine dikkat etmek ve dişleri nazikçe fırçalayarak gargara kullanmak da daha hızlı iyileşme sağlanması noktasında son derece önemlidir.

Biz Dental Diş Kliniği’nde, birçok diş tedavisi başarılı bir şekilde gerçekleştirilmektedir.  Gömülü dişler, ihmal edildiğinde ciddi sağlık problemlerine yol açabileceğinden düzenli diş kontrolleri ve erken müdahale ile olası problemlerin önüne geçmek mümkündür.  Siz de Biz Dental Diş Kliniği ile iletişime geçerek emin ellerde diş tedavilerinizi gerçekleştirebilir ve uzun vadeli bir yatırımla sağlıklı bir ağız yapısına kavuşabilirsiniz.